Michel slotverhaal

19 mei 2019 - Mascot, Australië

Vanuit Port Mcquirie door naar Katoomba in de Blue Mountains. We zijn het rijden namelijk zat, vandaar flink doorgehaald naar deze bijzondere lokatie. De mensen uit Sydney beschouwen dit gebied als n soort wellness. Ze kwamen hier vroeger al en nog steeds. Heel anders dan verwacht, gen Oostenrijkse wegen of Zwitsers, maar gewoon 4 baas wegen en het lijkt of je de hele weg door stadjes rijdt. Bizar, maar geen idee dat je op meer dan 1000 mtr. zit.

Goede camping gevonden en neergestreken voor 2 dagen is 3 nachten. 1e dag lekker uitgeslapen. Vanmorgen nog een leuk praatje gehad met de buurman. Hij was net weduwnaar geworden en was op een healing trip voor een half jaar. Hij was gek van bushcampen ( bezocht af en toe de bewoonde wereld om te douchen en alles op orde te brengen voor het campen ) en ging vandaag door naar een National Park, waar 10 jaar terug een oer-pijnboom was ontdekt. Een ruiltje gedaan met de verkeerd gekochte stekker tegen een kartonnetje bier.

Bleek een lekker zonnige dag te worden met de mogelijkheid je Chinees en Japans weer op te halen tijdens de scenic tours.

We zijn in de middag ook nog naar het centrum van Katoomba gelopen, hier veel Art-deco in helaas vergane glorie gezien, al met al z'on 10 km of meer onder de voetzolen voorbij laten gaan.

Moe maar voldaan in de campkitchen een hamburger klaar gemaakt met alles erop en eraan. Op de Aussie manier en wel op de typische, maar o zo handige Barbque  bakpla(a)ten, die hier werkelijk overal ( ook langs de weg en in parken ) staan. Zelfs schoon!

Morgen nog een dag in het berggebied gepland met wat wandelingen en wat art- en antiekzaken bekijken. Veels te duur!!

Daarna naar Rockdale Sydney-stad op een average camping voor gelukkig 1 nacht. Hier in de avond wat gewandeld, maar het stadje Rockdale ( eigenlijk een soort suburb van Sydney lijkt erg op de andere plaatsjes waar we geweest zijn. Een hoofdstraat en dan shabby shops en eettentjes. De temperatuur was wel top, zelfs s'nachts naar het toiletgebruik was nu weer een feestje, verder niet aan te bevelen.

Daarna door naar een hotel in het havengebied. De hotspot schijnt het. Dat klopte. Veel gezien. Vooral de Operahouse was indrukwekkend. Gewatertaxiud, marktjes af in de Rocks, de Harbourbridge bewandeld, ( met een lift naar boven !) kreeg je net weer een andere blik op de Operahouse. Italiaans gegeten, meer dan voortreffelijk. Lekker freewheelen met de Train ( gewoon een metro ) en s'middags nogmaals naar de Paddymarket gegaan en wonderwel een mooi schilderij gescoord, gemaakt door een 85 jarige Aboriginal. Eerder al een paar boemerangs gescoord op deze markt. Moe maar voldaan met een Shuttel naar de airport. We hadden al wat spannende dingen meegemaakt, maar deze Chinese man overtrof alles. Met geknepen bi...... achterin een bus, tot het verlossende " Intenational Aipot" klonk. Pfoeh. Heel aangekomen. Nu relaxen in de wachtruimte voor vertrek.

Blog is bijgewerkt fotos komen eraan. Wij ook.

De Aussie, zoals Lea zegt is wel cool, met de aanvulling dat ze alles vertalen naar relax.

Het was verkiezingstijd, en dat is denk ik het enige waar ze zich druk om maken.

Nee correctie na het Rugby dus. Gisteravond in een "sportpub" uitstekend gegeten, ondanks het kroeglawaai, vanwege een spetterende wedstrijd.

Nou see you.

1. Jean en Suzan:
    19 mei 2019
    Leuk verslag weer! Jammer dat al die bbq's hier niet kunnen. Binnen een mum van tijd wordt alles gesloopt.
    Behouden vaart en tot gauw.
  2. Jos and Peter:
    Wel thuis!