Magnetic Island en Whitsunday Islands

5 mei 2019 - Airlie Beach, Australië

Hey allemaal,

Het duurde even voor het volgende verhaal. Dat komt deels door slechte Wifi op de campings en deels door vermoeidheid s'avonds. Haha we worden al wat ouder he. Op dig moment, zondagavond 5 mei zijn we aangeland in Mackay, op een camping aan het strand. Blacks Beach heet deze camping. Morgen willen we doorrijden naar Rockhampton. Een beetje de vaart erin houden want Sydney is nog ver weg. Donderdag 2 mei zijn we met de Ferry naar Magnetic Island overgestoken. Vanuit de haven met de bus naar het noordelijkste puntje gegaan, en even lekker aan het strand gelegen en gezwommen. Dat kon tussen de ' stingernets' . Er zijn in deze periode nog kubuskwallen in zee, die giftig zijn. Met die netten houden ze die kwallen buiten het zwemgebied. Snorkelen ging niet, de zee was niet helder en je kon niets zien. Na de lunch zijn we naar het Koala sanctuary gewandeld. Daar hebben we een kleine rondleiding gehad en mo hten we de dieren vasthouden, aaien, enz. Er waren papegaaien,  kleine leguanen, schildpadden en natuurlijk koala's.  Daarna weer met de bus naar Alma beach en Geoffry beach, waar we nog een poosje hebben genoten van het uitzicht. Toen lopend terug naar het haventje, Nelly bay. Ontzettend leuk en ontspannen, maar ook heel moe bij terugkomst op de camping. Vrijdag zijn we naar Airlie beach gereden, zo'n 300 km. Van daaruit kun je de Whitsunday Islands bezoeken om te snorkelen op het rif. We konden op de camping een tripje boeken voor zaterdag, gisteren dus. S'morgens vroeg vertrokken. We werden opgehaald van de camping. Het was ongeveer een uur varen met een catamaranboot. Eerst werden we gedropt op een van de eilanden, voor een wandeling naar paradise beach. Prachtige superwitte stranden met een soort poederzand. Voelde koel aan, aan je voeten.  daarna naar een van de andere eilanden gevaren voor de lunch en een uurtje op het strand, zwemmen, en met paddle boards oefenen. In de middag was het zover. Allemaal een stingersuit aan, een pak om je te beschermen tegen de kubuskwallen. En toen snorkelen boven het rif. Wat een bijzondere ervaring. Het water was wel een beetje koud, maar een uurtje genieten van het rif en de bijzondere vissen is een hele ervaring.  We hebben ontzetten genoten!  Foto's van die dag volgen  nog. Vandaag eerst de foto's van Magnetic Island. Tot het volgende verhaal,

Michel en Lea

1. Jean en Suzan:
    5 mei 2019
    Leuk verslag weer. Het is wel een belevenis zo'n zijn. Ik heb begrepen dat het witte zand afgestorven koraal is. En de vermoeidheid komt ons bekend voor. Wij gingen daar 's-avonds vaak al om 21:00 uur op stok. Komt misschien toch door de jetlag. Veel plezier nog!
  2. Ron&Janny:
    5 mei 2019
    Klinkt allemaal indrukwekkend wat jullie in relatief korte tijd zien en meemaken. Lijkt mij niet zo gek dat jullie 's avonds vermoeid zijn. Hier is het geen korte broeken weer. In Limburg heeft het zelfs nog gesneeuwd☃ dus geniet van de zon, de omgeving en elkaar. Wij genieten een beetje mee! Groet
  3. Tieme en ina:
    6 mei 2019
    Wat een heerlijke en prachtige verhalen . Het moet voor jullie echt genieten zijn . Zoveel te beleven ! Hoe bevalt de camper?
    En die koala’s , echt leuke beesten om te zien met hun neus van rubber. Mooie reis verder .
    Dikke kus van ons .
  4. Jolanda Gieling:
    6 mei 2019
    Hey pap en mam, wat een feest zo te lezen! Geniet er maar van samen, via de foto’s en verhalen genieten wij mee. De omgeving daar ziet er magisch uit. En al die dieren spotten van dichtbij is gaaf zeg.
    Enne..dat is niet de leeftijd hoor..haha! Al die indrukken moeten verwerkt worden zeggen we dan maar;-)
    Veel plezier, liefs van ons en een hele dikke kus van Micha en Noah