van Nagasaki naar Miyajima

16 mei 2017 - Miyajima, Japan

Hi allemaal,

Vanochtend zijn we uit Nagasaki vertrokken met de trein ( o.a. de shinkansen) naar Miyajima, een eiland voor de kust van Hiroshima. Het eiland is heilig vor de Japanners. Er staat een Shinto tempel en een Boeddhistische tempel. Verder is het qua landschap een prachtig eiland. Er staat een soort schrijn in het water voor de kust. Dit is de ingang voor de goden naar het land. We hebben de tempels bezocht en een pagode bekeken. Op het moment van ons bezoek was er een bruiloft gaande in de Shinto tempel. Zie de foto. Vanavond kregen we een Japans diner aangeboden in het hotel. Dat was veel vis, mosselen, inktvis, tonijn en rijst. Erg goed, maar niet helemaal onze smaak.

Met mijn knie gaat het een stuk beter gelukkig, ik heb alleen erg last van mijn linkerschouder. Gisteren in Nagasaki zijn we in de ochtend in een voormalig Nederlands handelshuis geweest van de VOC. Nederland was een tijdlang het enige land dat handel mocht voeren met Japan. Maar de handelaren mochten niet zomaar ergens in het land wonen. Ze verbleven op een soort eiland in de stad Nagasaki, ter voorkoming dat ze hun geloof gingen uitdragen. Dat fort heet Dejima. Het was leuk om te zien dat daar resten van (Delfts) aardewerk lag en Nederlandse munten en schepen. In de avond zijn we met een kabelbaan de berg op gegaan om Nagasaki bij avond te bekijken.

Morgen bezoeken we Hiroshima met de gedenkplaatsen van de atoombom.

1. Cynthia:
    16 mei 2017
    Fijn dat het beter gaat met je knie. En je schouder ja, waarschijnlijk heb je die ook bezeerd maar er eerst niet zo veel van gemerkt. Geniet van de mooie reis!
  2. Pa:
    16 mei 2017
    Heel fijn om dit reisverhaal te lezen.
  3. Gerry Peereboom:
    leuk verslag weer !mooie foto"s
    Jullie genieten er van helemaal top.
  4. Jolanda Gieling:
    17 mei 2017
    Wat een leuke foto's. Alles ziet er erg georganiseerd en schoon uit. Leuk die foto in dat restaurant in jullie kimono