Port Macquarie tot de Blue mountains

14 mei 2019 - Katoomba, Australië

Beste allemaal,

we zijn gisteren aangekomen in Katoomba, een klein stadje in de Blue mountains. We hebben de afstand tussen Port Macquarie en Katoomba in een keer gereden, ongeveer 450 km. De wegen hier in het zuiden zijn veel beter, zesbaans, maar ook veel drukker. Ongeveer een half uur in de file gestaan rond Sydney. Wat een mooi gebied hier. We zitten op ongeveer 1000 mtr. hoogte en dat merken we ook! overdag 18 graden en s nachts 2 tot 4 graden. We slapen met vest en sokken aan. En halverwege de nacht wakker van de kou, dus even de kachel aan. Kamperen is toch een beetje afzien. Dit gaan we niet meer doen, al is het voor nu een mooie ervaring. Zondag waren we begin van de middag in Port Macqaurie, een mooi stadje aan de kust. we hebben eerst door het centrum gewandeld, en zagen een prachtige Anglicaanse kerk, naar Engels voorbeeld. Helaas dicht, vanwege de zondagsdiensten. Het winkelcentrum was open en het havengebied gezellig druk. We besloten een wandeling te maken door het Sea Rainforest gebied, een park langs de kust waar een pad was aangelegd. De ranger vertelde ons dat het een subtropisch regenwoud is en dat nu het kouder werd weinig dieren zich lieten zien.  Het was een mooie wandeling, zonder dieren.  In ons overnachtings park hebben we nog een poosje aan het water gezeten om de ondergaande zon te zien. Die gaat niet onder in de zee hier aan de oostkust, maar aan de landzijde. Heel apart om te zien. Gisteren dus een rijdag gehad naar de Blue mountains. Vandaag hebben we scenic world bezocht een soort attractiepark om het gebied snel te kunnen zien. Het stikte er van de chinezen/japanners. (Ik kon het verschil niet zien of horen). Het was nogal commercieel maar ook weer bijzonder. Eerst bijna rechtstandig met een tandradbaan naar de bodem van de kloof. (met muziek van de film van Indiana Jones). Vervolgens hebben we daar een uur gewandeld, waarna we met een kabelbaan weer omhoog gingen. De Blue mountains lijken op de Grand canyon in de USA, maar dan groener en vele malen groter. De naam is te danken aan de eucalytusbossen, die een blauwe waas veroorzaken. Tenslotte kon je nog met een soort Skyway boven de kloof heen en weer. Van daaruit had je een mooi uitzicht op de rotsformatie de three sisters. Omdat we de dorpjes in de omgeving nog willen zien en meer willen wandelen blijven we hier nog 2 nachten. Het is hier prachtig en de camping is goed. Afgezien van de nachtelijke kou dan...... Donderdag gaan we richting ons einddoel, Sydney! Voor je het weet zijn we weer thuis.

Tot gauw allemaal,  Michel en Lea

1. Jean en Suzan:
    14 mei 2019
    Wat een mooie belevenissen. Daar zullen jullie nog lang met plezier op terugkijken.
    Maar jullie hebben nog een paar dagen tegoed en Sidney is een mooie afsluiter.
  2. Ron&Janny:
    14 mei 2019
    Vakantie is nog lang niet voorbij hoor! Pas over een week zijn jullie weer thuis! Nog niet aan denken! Wat een mooie reis maken jullie. Helemaal te gek. Begrijp dat de campings in Australie geen glampings zijn, afzien dus. Stoer hoor, jullie gaan het nog missen😂😂 Groeten Ron&Janny