Brisbane en verder

12 mei 2019 - Grafton, Australië

Hi allemaal,

Vandaag moederdag!  Hier wordt er veel aandacht aan besteed. We zijn onderweg van  Brisbane naar Sydney, via de Blue Mountains. Overdag heerlijk weer maar s'nachts is het erg koud, rond de 8 a 9 graden. Gisteravond en vanmorgen de verwarming aan gehad. Nu is het alweer een graad of 24. Brisbane is een leuke stad. Veel art galeries en in het centrum veel te shoppen. We zijn met de bus de stad ingegaan, waar we vervolgens met de ferry over de Brisbane rivier gevaren hebben. Afgestapt bij de Botanische Tuin. Vandaaruit terug naar de stad gewandeld. Via een loopbrug naar de overkant waar we een heus stadsstrand ontdekten. Na een paar rondjes in het reuzenrad hebben we het museum en een art gallery bezocht.  Ook de Townhall bezocht, waarin een tijdelijke tentoonstelling was met moderne kunst. Zaterdag zijn we vertrokken richting Grafton, een dorpje van niks langs de kust. Geen Internet in het hele dorp, behalve bij McDonald's! !  Daar ontdekte ik dat mijn telefoon en tablet beiden niet werken. Ook niet met de wifi verbinding van McDonald's.  Dus voorlopig alle communicatie via Michel. Dit verhaal maak ik via mijn Australische provider op mijn oude tel.

Gisteren onderweg hebben we geluncht op het strand van Kira. We kwamen midden in een trouwfeest terecht in het strandtentje. Ging er erg informeel aan toe. Dan maak je snel een praatje met een Aussie van rond de 80 haha. Hij vertelde ons wat geschiedenis van de omgeving en hoe het toerisme daar ontwikkeld is. Nu gaan we naar Port Macqairie en hopen daar een betere camping te vinden dan afgelopen nacht.  Foto's houden jullie nog tegoed. Dat lukt niet erg met de slechte Internet mogelijkheden.  Voor nu, slaap nog even lekker. Tot het volgende verhaal😊

Michel en Lea

1. Tieme en ina:
    12 mei 2019
    Goede middag Australië,
    Hallo lea en Michel!
    Dat is leuk wakker worden . Weer een mooi verhaal . Volgens mij genieten jullie lekker met zijn tweetjes...
    wel lekker dat het overdag lekker weer is . Al bijna 3 weken zijn jullie onderweg , het gaat snel !
    Hoever nog naar Sydney ?
    Tot gauw tot het volgende verhaal !
    Lieve groet voor jullie aan de andere kant van de wereld .
    😘😘🍀
  2. Jolanda Gieling:
    12 mei 2019
    Wat heerlijk allemaal om te lezen en wat zullen jullie genieten elke dag. Volgens mij zijn de mensen daar ook hartelijk als ik het zo lees. Erg leuk. WiFi kunnen ze nog aan werken haha.
    En..fijne Moederdag mam! As you know you’re the best. Pap ook. Dikke kus van ons
    Oh..en niet te vaak naar de Mac he?! :-)