Tokyo

24 mei 2017 - Tokyo, Japan

We zijn begonnen aan de laatste dagen in Tokyo. Na een lange treinreis kwamen we gisteren rond 15.00 uur aan in Tokyo. We hebben een prachtig, maar groot hotel vlakbij het station. Er zijn 5 restaurants in dit hotel en je verdwaalt in de verschillende gebouwen en lobby's. Wij hebben een  kamer op de 30ste verdieping! Je kunt zo mooi de stad overzien. We zijn direct na aankomst met de metro naar een oude wijk van de stad gegaan met veel leuke straatjes, winkeltjes en natuurlijk weer een tempelcomplex. Wij zijn gelijk maar door de wijk gaan wandelen. Maar het is ons te commercieel. Veel toeristische  rommel in de winkels. We maken vervolgens een wandeling naar de  Tokyo skytree, waar we met de lift naar 350 meter hoog gaan om de stad te zien. Heel leuk, omdat het nog licht was toen we boven kwamen en het langzaam donker werd.

Vandaag zijn we naar mount Fuji geweest. Dat was ongeveer 3 uur rijden vanuit Tokyo, eerst  een uur door de stad en vervolgens twee uur door de bergen. Een mooie dag, hoewel bij aankomst de berg door de wolken  niet zichtbaar was. Maar dat werd in de loop van de dag goedgemaakt. We zijn naar een meer gereden bij Hakone, een van de bergmeren van mt. Fuji. Van daaruit kon je de berg goed zien. Ook zijn we met een kabelbaan naar een andere bergtop gegaan, en keek je zo op mt. Fuji uit. Voor de Japanners is het een heilige berg. Ze beklimmen die als het kan tenminste een keer in hun leven. Vanaf het station waar wij vandaag zijn geweest is dat ongeveer 5 uur lopen. Dat kan alleen in de zomermaanden juli en augustus. In de andere maanden is het te gevaarlijk vanwege mist, sneeuw en wilde dieren, vooral beren, in de bossen op de berg. Het was vandaag iets frisser en vanavond begon het een beetje te regenen. Morgen is de laatste dag in Japan. We gaan nog wat sightseeing doen in de stad zelf. Wat gaat het toch snel allemaal.

1. Cynthia:
    24 mei 2017
    Zo, het is toch weer snel voorbij. Geniet nog van de laatste dag van deze mooie reis. Goede reis terug!
  2. Ina en Tieme:
    24 mei 2017
    We zijn nieuwsgierig naar de foto's uit Tokyo !
    Geweldig reisverslag . Nog even....en dan naar huis xx
  3. Gerry Peereboom:
    24 mei 2017
    wauw wat gaat die tijd toch enorm snel heerlijk om mee te reizen in jullie verhalen
  4. Jolanda Gieling:
    24 mei 2017
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. 30e verdieping! Kun je je haast niet voorstellen hè..en 5 restaurants Haha lastig kiezen!
    Goede reis alvast en tot heel snel
    Jo, Peet en Micha en Noah
  5. Ina en Tieme:
    26 mei 2017
    Een hele bijzondere reis. Nu ik dit schrijf, zitten jullie in het vliegtuig. Tot gauw!
    xx