Kyoto

18 mei 2017 - Kyoto, Japan

Vanochtend stond er weer een ritje met de shinkansen op het programma. Vanuit Hiroshima zijn we naar Kyoto gereisd. Kyoto is een hele leuke stad. Het weer is prima, ongeveer 24-27 graden. We gaan per bus naar het Gouden paviljoen, waar we doorheen wandelen. Dat ging niet zonder slag of stoot. Dit is echt Japan, we konden nauwelijks lopen, zo druk was het. We werden min of meer meegezogen met de stroom mensen. Maar Michel heeft toch nog een mooie foto kunnen maken. De gouden tempel dient als opslagplaats van relieken (shariden). Volgens de overleveringen ligt er as van boeddha. Daarna vertrekken we naar een toeristische wijk, Arashiyama. Daar worden we in een riksja geduwd en maken, voortgetrokken door een grappige japanner, een rondritje door het stadsdeel en door een bamboebos. De bamboebomen staan kaarsrecht en zijn ongeveer 20 meter hoog. Heel apart. Na dit uitstapje kleden we om in het hotel en gaan vervolgens naar een theater voor een voorstelling met van alles wat van de Japanse cultuur. O.a. een theeceremonie, muziek, bloemschikken(!!), dans (geisha's), comedie en poppenspel. Heel leuk om mee te maken. Tenslotte nog even gegeten in 1 van de vele restaurantjes in het megagrote station van Kyoto, tegenover ons hotel.

Pfffff...... nu lekker slapen.