Activiteiten tijdens de reisdagen

9 mei 2019 - Bundaberg, Australië

Hey allemaal,

We zijn inmiddels in Brisbane belandt. Vanmiddag alle lakens en handdoeken vervangen bij Maui. We kwamen daar Joyce tegen. Een Nederlandse die al 7 jaar in Brisbane woont. Ze gaf ons een paar goede tips voor een bezoek aan de stad en voor een camping. Onze camping heet Newmarket Garden caravan park. Heel erg Engels ja! We kunnen hiervandaan met de bus naar de stad morgen. Fijn even zonder de camper op stap. Heerlijk weer nog steeds, zo'n 26 graden overdag. S'nachts erg koud. Het dekbed is hard nodig. Nadat we uit Mackay vertrokken hebben we ten zuiden van de stad de grootste kolenhaven van het zuidelijk halfrond  bekeken. Indrukwekkend om te zien. Vanaf een heuvel kon je de haven zien liggen. De schepen liggen op de rede, ongeveer 1 km uit de kust om de kolen te laden die per rails naar die schepen vervoerd worden over een soort lange pier. In de middag zijn we naar Rockhampton gereden ongeveer 350 km. Daar overnacht en dinsdag verder gereden naar Bundaberg waar een grote rumdestilleerderij staat. Voordat we vertrokken uit Rockhampton hebben we daar eerst een cultureel centrum van de Aboriginals bezocht, Dreamtime.  Daar kregen we een rondleiding van een aboriginal die ons de historie van zijn volk vertelde aan de hand van een video en een soort museum. Hij vertelde o.a. een van de oude legendes die van ouders op kinderen wordt verteld. Leuk was ook een demonstratie met de didgeridoo en met de boomerang. Die mochten we zelf ook een paar keer proberen, maar dat is moeilijker dan gedacht.  We hebben daar wat mooie prints gekocht. In de middag naar Bundaberg gereden, zo'n 400 km. Het laatste stukje in het donker. Dat is vervelend want je loopt het risico een kangeroo aan te rijden. Gelukkig hadden we net op tijd een camping. Ze sluiten om 18.00 uur, daarna kun je er niet meer op. We arriveerden om tien voor zes. Ik had al gebeld onderweg voor een plekje. Ik schrijf het volgende stukje in een nieuw verhaal, anders wordt deze erg lang. De foto's zal ik zo nu en dan op het log zetten, zodra we een beetje wifi hebben.

1. Tieme en ina:
    9 mei 2019
    Dit ziet er echt uit als vakantie . De zee is zoo blauw , maar vooral als een avontuurlijke reis !!
    Op naar de volgend belevenis !
    Kus van ons
    😘😘🍀