Townsville

1 mei 2019 - Deeragun, Australië

Hey allemaal,

Vandaag weer de beschikking over wifi en internet. We zijn vandaag aangekomen in Townsville, en blijven 2 nachten op Big4 camping Woodlands holiday parc. Hier zijn weer alle faciliteiten gelukkig. Goede douches, een campkitchen en schone toiletten. De afgelopen 2 dagen zijn we een klein beetje  de outback in geweest, zo'n 350 - 400 km hemelsbreed vanaf de kustlijn. Maar via binnenlandse routes dus 2 extra dagen rijden. Dat hadden we niet voorzien. In het geheel geen bewoning of dorpjes. Alleen maar een 2baans weg en geen mens te zien onderweg. Alleen maar  aangereden kangeroes op of naast de weg. Verder goed opletten om je tank op tijd te vullen bij een van de roadhouses. Dit zijn stoppunten voor de grote vrachtwagens. Ze noemen ze hier roadtrains. Meestal een vrachtwagen met 3 aanhangers. De camping in Undara volcanic NP was rural. Eenvoudig, geen verlichting en camperen op het rode zand. S morgens koud douchen, brr. De tour met de gids was erg interessant, ongeveer 200 trappen omlaag naar de lavatubes en weer terug natuurlijk. Gistermiddag gaan rijden richting Townsville, ongever 350 km, maar dat was een brug te ver. We strandden bij Bluewater springs, een roadhouse met een soort kamperen bij de boer. Wc in een hokje aan de rand van het landje, tevens douche. De douche hebben we vanmorgen gebruikt met ogen dicht. Het barstte er van de nachtmotten en sprinkhanen maar de douche was dit keer lekker warm. Tegen de middag aangekomen in Townsville, waar we even hebben gerelaxed en een rondje door de stad en de haven gemaakt hebben. Morgen gaan we naar Magnetic Island met de ferry. Daar kunnen we zwemmen en snorkelen en op het strand liggen, hmmm. Het is hier rond de 30 graden, heel fijn. De afgelopen dagen was het een stuk kouder, dit is beter. Ik probeer wer wat foto's te laden. Dat kost wat tijd met de beperkte wifi-sterkte. Vanavond hadden we een kipje gehaald bij Coles ( grote supermarktketen) en  kregen we bezoek van een grote loopvogel die ook wel wat lustte. Ik weet niet wat voor vogel maar ik stuur een foto mee. Nu gauw naar binnen want  we worden helemaal lek gprikt door muggen.

Groetjes Michel en Lea

1. Jean en Suzan:
    3 mei 2019
    Het bulkt daar van de dode dieren langs de weg en daarom adviseren ze ook om niet in het donker te rijden. Het rijden daar gaat heel constant, maar kost wel een hoop tijd.
    De vogel die komt schooien is een bush curlew.