Treinreis naar Bangkok en laatste dagen in Cha-am en Hua Hin

12 november 2016 - Cha-am, Thailand

Hierbij een samenvatting van de laatste dagen, omdat we nu in een strandresort aan het relaxen zijn en er niet veel is gebeurd. Morgenavond vertrekken we uit Thailand, en maandagochtend komen we op Schiphol aan. Woensdag 9 november hebben we in de ochtend eerst het Lanna volksmuseum bezocht. De Lanna cultuur komt voor in het noorden van Thailand en heeft veel gemeen met de Tibetaanse gewoonten. We hebben hier ook het condoleanceregister getekend voor de overleden koning. Vervolgens verlaten we Chiang Mai voor een bezoek aan de Lisu bergstam. We lunchen in de Lisu lodge en bezoeken het dorpje, waar we een 'voorstelling' krijgen van een traditionele medicijnman. Hij zingt een soort mantra en begeleidt zichzelf met een gitaar en fluit. In de middag rijden we terug naar het treinstation van Chiang Mai en checken we in in de slaaptrein naar Bangkok. Wat een belevenis. Er loopt allerlei ongedierte (kakkerlakken??) door de trein en de wc is een drama. Toch slapen we een groot gedeelte van de nacht en komen donderdag ochtend  omstreeks 06.00 uur in Bangkok aan. Een beetje gaar, dat wel. Eerst voor ontbijt naar een chique hotel. Dat voelt raar, we zien er allemaal nogal rommelig uit na de overnachting in de trein. Vervolgens weer in de bus ( ha onze ' eigen' chauffeur met zijn loopjongen zien we weer terug) op weg naar Cha-am, vlakbij Hua hin. Een prachtig en luxe resort aan het strand, met 3 zwembaden. Wat genieten we van deze laatste dagen hier. Heerlijk uitslapen en lezen. Gisteren hebben we genoten van een thaise massage. ( waarna Michel juist meer last van zijn schouder kreeg) en vanochtend hebben we de hele ochtend door Hua hin gefietst met een Nederlandse gids. Dat was wel een beetje afzien bij 34 graden. We dreven zo'n beetje van de fiets af. Maar we hebben de hele omgeving verkend. Morgen is alweer de laatste dag. We zijn van plan te relaxen aan het zwembad, en daarna weer terug naar de kou in Nederland! Allemaal bedankt voor het meelezen en voor jullie leuke reacties. Tot snel Lea en Michel

1. Jean:
    12 november 2016
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Thailand is gewoon een bijzonder mooi land. Geniet nog maar even en een goede thuisreis gewenst.
  2. Gerry Peereboom:
    12 november 2016
    wat gaat het toch snel om nu al weer naar het koude Nederland.
    Welkom en bedankt voor de leuke verhalen.

Knuffel van Peer en mij