Cromwell

10 maart 2016 - Cromwell, Nieuw-Zeeland

Gisteren een reisdag naar de regen! Althans dat was de voorspelling op het weerbericht en op het nieuws. Niets van dat alles. Een prachtige dag. We zijn op tijd vertrokken richting Queenstown. Onderweg weer een goede bak koffie gedronken en wat voor Lois gekocht. Dat gaat daar vaak in dezelfde store. Een leuk cafe met kunst, verzorgjngsproducten, sieraden, cakes, boeken en veel meer. Aangekomen in Queenstown, geen parkingplek kunnen bemachtigen voor een paar uur. Wel een van 30 minuten. Daarna " gevlucht" , vanwege de vele toeristen. Veel Chinezen ook. Richting Cromwell, maar via een oud goudzoekersstadje, Arrowtown. Dat was een succes. Lekker rondgelopen, gelunched, en wat inkopen gedaan alvast voor het ontbijt. Een toevallige onmoeting met een geeemigreerde Nederlander bracht veel verhalen en vragen teweeg. Het is een gepensioneerde Nieuw-Zeelander nu. Het leverde ons weer een uitnodiging op in Christchurch, waar hij aan het strand schijnt te wonen. We kregen adres en  telefoonnummer. We gaan het zien of het in ons timescheduel past. Daarna naar Cromwell, met een korte stop bij werelds eerste bungy-jump brug ter wereld. In 1983 gestart met deze adrenaline- kick. Maar 43 meter. Nou het lijkt wel of je van een toren springt. Wij hebben het overwogen, heel kort hoor. Dat gaat em niet worden vandaag. O, ja en aangekomen, blijkt het een fantastische B&B, waar we het huis bijna geheel voor onszelf hebben. Vandaag regen!?! , daarom op advies van de landlord naar puzzlingworld gegaan, op een half uur rijden. Het was leuk. Een paar leuke ervaringen met : " niets is wat het lijkt" . Veel gezichtsbedrog en leuke oefeningen en spellen om te doen. Na een uur of 1 1/2 weer buiten en weer prachtig weer. Daarom teruggereden naar onze B&B en wilden we de fietsen pakken, die voor ons klaar stonden, maar het was te heet ( 27 °) en vooral winderig en links rijden op de fiets is toch wel een dingetje hier. Toen maar gaan lopen naar de old town van Cromwell. Leuk. Verder lekker gerelaxed bij de B&B.

1. Pa:
    10 maart 2016
    Heerlijk om te lezen.Krijg steeds meer zin om een ticket te kopen. NOG VEEL PLEZIER.