Bangkok

2 november 2016 - Bangkok, Thailand

Hey allemaal,

Hier een eerste bericht uit Bangkok, Thailand. Het duurde even, maar we moesten eerst acclimatiseren. Bovendien ben ik (Lea) ziek van huis vertrokken, dus had ik maandag en dinsdag niet echte goede dagen. Nu gaat het weer beter. Tsjonge wat is het warm hier. Dat is weer even wennen. Gisteren hebben we na aankomst even wat uitgerust en zijn daarna op pad gegaan. Eerst een boottochtje door de klongs, zoals ze dat noemen. Je vaart langs huizen (eigenlijk zijn het krotten) langs de rivier. Daarbij hebben we een piepklein theater bezocht waar een soort poppenspel werd opgevoerd. Ook een boeddistische tempel bezocht, de Wat Arun. Deze tempel is bekend van het chinees porcelein waarmee de stupa is bedekt (wat een stupa is moet ik nog opzoeken, maar ik denk de middentoren). S'avonds zijn we in de stad gaan eten en hebben lekker gezwommen in het zwembad op het dak. We hebben geslapen als een blok. Vanmorgen weer vroeg op pad naar het koninklijk paleis. Ja we mochten naar binnen, het was weer open. Wel lange rijen Thai die afscheid komen nemen van de koning met veel ceremonieel. Wat een rijkdom en pracht en praal. De emerald boeddha staat hier ook. Feitelijk is die van jade overigens en niet zo groot. Ik zag hem eerst niet eens.  Ze zijn hier erg serieus boeddhistisch en je mag als toerist geen boeddha kopen. Vanavond een tuk tuk ritje gemaakt door het drukke verkeer. Dat was spelen met onze levens want die jongens floepen tussen de autos en bussen door en rijden keihard. Doodeng vond ik het. Een  ondkapje heb je hier ook nodig in het verkeer want de uitlaatgassen zijn verschrikkelijk.

Morgen reizen we door naar de river Kwai ( van die brug).  Fotos volgen nog.

Gr. Michel en Lea

1. Gerry Peereboom:
    2 november 2016
    Gelukkig kunnen jullie lekker op reis nu! We genieten lekker met jullie mee.
  2. Tieme en ina:
    3 november 2016
    Het begin van de vakantie is er. En lekker warm . Jullie bevinden zich in een andere wereld . Mooooiiiiii.