Erawan watervallen

4 november 2016 - Tha Kradan Sub-district, Thailand

Vanuit Kanchanaburi hebben we de Erawan watervallen bezocht. Deze maken deel uit van het Erawan Nationaal Park, een enorm natuurgebied. Deze waterval heeft 7 niveau's, vandaar de meervoudsvorm. Je kunt die watervallen zien door een berg te beklimmen, waarbij de laagste niveaus vrij gemakkelijk te beklimmen waren met een trap. Hoe hoger je komt, des te lastiger het pad werd. Eigenlijk moet je  gewoon tussen de rotsen door klimmen. Op het zesde niveau zijn we gaan zwemmen onder de waterval. Heerlijk water, maar je werd geplaagd door aan je lijf knabbelende vissen. Ik vond dat doodeng van die zuignapjes die overal beginnen te knagen. ( ook tussen je billen, onder je oksels, etc.).  Maar we hebben genoten van de prachtige natuur en de apen in de bomen boven de watervallen.  inmiddels zijn we een beetje gewend aan de temperatuur. Onze gids zei dat de Thailanders dit een beetje koud vinden, zo rond de 27 graden overdag en 20 graden s nachts. Hier staan ze ook aan het begin van de winter. Dus lopen ze met een trui aan ( soms).