The Shire

24 februari 2016 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Eerst even terug naar gisteren, 23 feb. We zaten in het suffe badplaatsje Hahei, waar we gelukkig 2 overnachtingen hadden geboekt in de Tatahi lodge. Het was namelijk overvol in dat gebied. Waarschijnlijk vanwege de beroemde Cathedral Cove. Deze lag op ongeveer 1 km. van onze lodge af, maar omdat we eerst de berg op moesten richting Cathedral Cove, zijn we maar met de auto gegaan. Helaas boven gekomen, was er nergens een parkeerplaats, dus maar weer terug naar de lodge en gaan lopen. Dat was zo'n 20 minuten de berg op en toen nog 45 minuten door een bergkam, al met al ruim een uur heen en ook weer terug. Het was het waard! Wat een mooi natuurverschijnsel, uitgesleten door de zee. Zie ook de foto. In de middag zijn we naar Hotwaterbeach gegaan, om daar een kuil in het zand te graven en in een heetwaterbadje te zitten. Ondanks alle waarschuwingsborden hebben we allebei onze voeten verbrand in het zand, want dat was 60 graden. En ook onze rug verbrand in de zon. Dat was me het strandmiddagje wel.....

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken richting Matamata, naar de Shire. Om 12.30 uur hadden we daar een rondleiding. We hebben genoten van de hobbitholen, van de verhalen en van een lekker glaasje bier in de Groene Draak. Dat is het cafeetje waar Frodo en Sam aankwamen na het eerste deel van hun reis. Ziet er net zo uit als in de film, heel leuk! Veel uitleg gekregen hoe ze de opnames hebben gemaakt van de kleine hobbits en de grotere Gandalf, de elfen en de mensen.

Na de middag zijn we doorgereden naar Whakanate, omdat van hieruit de White Island tours vertrekken. Helaas hebben we pech! We krijgen vanavond het bericht dat ze de komende dagen niet varen naar White Island, vanwege de hoge golfslag bij het eiland, door een storm. Wat een teleurstelling!  Als alternatief hebben we een rondvlucht geboekt over de kraters bij Rotorua. Dus morgenochtend eerst maar weer naar Rotorua rijden.  Cherio, tot het volgende verhaal!

1. Sander:
    24 februari 2016
    Gaaf dat jullie naar de Shire zijn geweest! Ook Hahei beach ziet er tropisch uit. Wel uitkijken voor de bullsharks en de crocs als je het water in gaat he?
  2. Jolanda Gieling:
    24 februari 2016
    Gaaf pap en mam! Het ziet er leuk uit in Hobbiton.
    Goed smeren in de zon hoor! Kus
  3. Matthijs:
    24 februari 2016
    Ziet er goed uit, leuk dat ze het een beetje 'origineel' gehouden hebben.
    Veel plezier nog!
  4. PA:
    25 februari 2016
    Jullie verhalen vind ik prachtig.Veel plezier nog. Groetjes.