Arthur's pass en Christchurch

14 maart 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Bijna aan het eind van onze vakantie helaas. Wat hebben we genoten! Maar ook weer zin om naar huis te gaan. We zijn vanuit Franz Josef Glacier via Hokitika en Arthur's pass, waar we hebben overnacht, vandaag naar Christchurch gereden. Een geweldige rit door de bergen. Wat een prachtig landschap en gelukkig nog steeds mooi weer. Gister hebben we onderweg naar Arthur's pass het dorpje Hokitika bezocht. Dichtbij dat dorpje is een mooie route die bij een hangbrug uitkomt. We moesten uiteraard wel een half uurtje lopen vanaf de parkeerplaats (heen en terug), maar dat is geen probleem. Zie de foto's voor de bijzondere kleur van het meertje! De wandeling leidde door een subtropisch regenwoud, waar het stikte van de sandflies. En die steken heel gemeen. We zaten allebei onder de steken na de wandeling. Maar het uitzicht was het waard. In de middag kwamen we aan in Arthur's pass, een kleine nederzetting hoog in de bergen, ongeveer in het midden van het zuidereiland. We overnachtten in een eenvoudig motel. Koud vannacht, rond het vriespunt! Vandaag doorgereden naar  Christchurch, naar een schiereiland dat bij de stad hoort. Peninsula Banks, naar de haven Akaroa. Daar wat rondgekeken en gegeten. Behalve de extra rit, opnieuw door de bergen, was het een relaxte middag. Morgen onze laatste dag in Christchurch, tijd om het centrum te verkennen.