Auckland exploration

18 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag normale tijd ( 08.00 uur ) op. Eerst wat boodschappen gedaan en koffie gedronken.Daarna op naar de Sky-Tower. Hier hebben we een  Lunchafspraak in het Orbit restaurant. Vooraf hebben we op verschillende niveau's van het uitzicht genoten. Door de sterke wind was het spacewalkdeel afgesloten. Dus een buitenwandeling zat er niet in. Maar we hebben wel een paar " jumpers" gesproken. Dat vond wel gewoon plaats. Toen een voortreffelijke lunch , meer een dinner genoten en op pad gegaan naar het Auckland war museum. Tot eind van de middag hier Maori-cultuur opgedaan. Ook alle bijdragen aan de wereldoorlogen zijn hier samengebracht. Het is een enorm museum, met prachtig materiaal, maar wat onoverzichtelijk tentoongesteld. Zelfs was er een mooi dino-afdeling. Bij het museum was ook een Chinees nieuwjaar lampionnenfestival. Het leeft hier erg, omdat er erg veel Aziatische medebewoners leven in New Zealand. We reizen nog per bus en op deze middag hebben we een wat oudere dame ontmoet, die ons wat goed bedoelde adviezen mee gaf. We ontmoeten haar ook weer op de terugreis naar het stadscentrum en na een lang verhaal nodigde ze ons uit om de volgende dag langs te komen bij haar thuis. We legden uit dat we een lange reisdag voor de boeg hadden, maar de geste is wel erg leuk. Het is een relaxed volkje. Daarna terug naar het hotel om het zweet af te wassen. Het is erg warm en vooral met en hoge luchtvochtigheid. Wat opgeruimd voor het vetrek van morgen naar Kerikeri in de Bay of Islands en lekker gaan slapen..

1. PA:
    18 februari 2016
    Hallo jongelui,
    Fijn,dat jullie het zo naar de zin hebben ,het avontuur kan nu beginnen.Begin nu al heimwee
    te krijgen naar dat mooie land.
  2. Jolanda Gieling:
    18 februari 2016
    Ik lees met veel plezier mee pap en mam! Wat leuk ook dat iemand jullie op de koffie uitnodigde
    Klinkt avontuurlijk allemaal
    Veel plezier dikke kus van ons