Kerikeri e.o.

20 februari 2016 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

Even een inhaalslag. Gisterochtend hebben we de auto opgehaald in Auckland.
We hadden de locatie nog niet gechecked, en hoorden dat er die dag een openbaarvervoer staking zou zjjn. Echt mazzel, de garage lag op hemelsbreed 200 mtr. Dat is dan 500 mtr lopen. Dat lukte. Na alle uitleg en het reisklaar maken , de eerste rit gemaakt op linkse wijze.
Dat is echt even wennen. Met mooi weer vertrokken over de Harbourbridge naar het noorden met als doel Kerikeri in de Bay of Islands. Rustige rit, want iedereen rijdt redelijk relaxed. Wij ook met onze spiksplinternieuwe Toyota. De plaatsjes onderweg doen af en toe denken aan een Amerikaans dorpje , qua bouw althans en veel reclame borden. Aankomst bij het Woodlands- motel wat later in de middag. Erg vriendelijk allemaal. We zitten in een bungalow midden in de bossen. Naast ons een stel uit Nederland, die hier goed geboerd hebben. Wonen er al 52 jaar, maar wel op het Zuidereiland.
Ze waren nu voor een golftoernooitje een paar weken naar het Noordereiland getogen.
Ondertussen van de week een aantal koeien gekocht, die nu verscheept werden.
Een andere wereld dus.

Vandaag na een "bush-ontbijt" rustig naar het stadje Kerikeri gelopen. Lekker weer zo'n 26 °.
En geen drukte om je heen. Na de middag zijn we met een autoferry naar een van de eilanden gegaan, naar Russel. Een schilderachtig plaatsje aan het water van de baai. Aan de overkant een gigantische cruiseboot gezien, die daar bulken passagiers afzette. We zaten aan de goeie kant! Lekker zitten zonnen aan een st randje bij een hotel. Wat op souvenierjacht gegaan in het dorpje en weer terug met de ferry. Wat gegeten bij een hardrock cafe en het mandje in. We hebben hier een extra nacht geboekt, omdat het een leuk motel is met genoeg te doen voor nog een dag.

1. PA:
    23 februari 2016
    Ja, er zijn heel wat koeien bij de boeren in Nieuw Zeeland.Toen wij er waren hebben we kunnen zien,dat ze 150 koeien even gaan melken.
    Ik heb ook eens gevraagd hoeveel koeien er in het land stonden.Het antwoord was,dat zijn geen koeien,dat zijn stieren. Groetjes Jan.