Kaikoura

2 maart 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Gisteren, dinsdag  1 maart hebben we een relaxdagje gehad in Nelson. Het was ongeveer 25 graden, dus heerlijk weer. De B&B is uitstekend, leuke mensen, die samen 's ochtends het ontbijt verzorgen. Tim verzorgt thee en koffie en babbelt over  van alles en nog wat, terwijl Janet de cooked breakfast verzorgt met gebakken ei, bacon, tomaat en toast. Echt Engels dus. Zij vertelt een heleboel over de omgeving en leuke uitstapjes. In de ochtend hebben we een flinke wandeling gemaakt naar het middelpunt van NZ. Dat ligt recht tegenover de B&B. Het is een flinke klim de berg op, het uitzicht is adembenemend. In de middag gaan we Nelson verkennen. Er is een kathedraal en een monument uit WO1. Ook zijn we bij de juwelier geweest die de ring heeft ontworpen uit de films van Lord of the rings, Jens Hansen. Hij had de originele ring in armbandformaat in de winkel liggen. Verder zijn er hele leuke kunstwinkeltjes en antiekwinkels. We hebben wat leuke dingen gekocht.

Vandaag zijn we op ons gemak vertrokken naar Kaikoura, aan de oostkust van het Zuidereiland. Onderweg zijn we door het Marlborough wijngebied gereden en hebben we een wijnhuis bezocht. We hebben wat wijnen geproefd en ook een paar wijnen gekocht. Na de lunch zijn we naar een oorlogsvliegtuigen-museum gegaan dat langs onze route lag. Het was gericht op WO1. De vliegtuigen waren gesitueerd in een soort diarama's in settings van WO1, waardoor er een goed beeld ontstond van hoe het eraan toeging in die tijd.

In de loop van de middag zijn we doorgereden naar Kaikoura. Hier kun je walvissen spotten, we hebben een vaartochtje geboekt voor a.s. vrijdagochtend. Het lukte niet meer voor morgen, we hadden natuurlijk eerder moeten boeken. Het weer was vandaag iets koeler en er was meer bewolking, maar voor het weekend zijn de vooruitzichten weer goed. We hebben vanmiddag langs de kust gereden, geweldig wat een  mooie ruige kust!  Afgewisseld met zwarte zandstranden!? Hoe bizar. Tussen de rotsige stranden  lagen hier en daar kolonies zeeleeuwen. Prachtig om te zien. Morgen weer een relaxdag hier in de omgeving. Hopelijk werkt het weer nog een beetje mee. Tot nu toe hebben we het echt getroffen.

1. PA:
    2 maart 2016
    Zo een relaxdag levert toch nog wel info op.Een Engels ontbijt valt niet te versmaden nietwaar?
    Iedere dag als ik jullie verslag lees wil ik het vliegtuig pakken naar N.Z.